vart ska man börja..

sjuk dag. jobbig och rolig. att det kan vara så påfrestande att flytta kunde jag aldrig tro. ganska tidig morgon med två lektioner sedan slutade jag vid tjugo i 11, ganska chill. sedan drog mamma och jag oss mot efterlängtade IKEA, klampade runt där, fram och tillbaka, upp och ner i ca 3h. med bilen fylld drog vi oss hemåt för att packa upp. fick in tallrikar, glas och annat behövligt i köksskåpen och hann med att kaosa till det i vardagsrummet med kartonger och småpåsar överallt.
efter ett tags plockande åkte vi ut och skulle titta på en bäddsoffa vi hittat på blocket. det var nu helvetet började.. soffan var stor och tung och mamma och jag ganska så små när den där j'veln skulle ner från tredje våningen, utan hiss!! efter säkert 35 min av bära, vila, putta och dra landade soffan i bilen. väl hemma på gatan fick vi ut soffan från bilen och ner på trottoaren och började planera den 50m långa färden till porten, bilen gick nämligen inte att köra in intill dörren.. efter tio meter var vi på väg att ge upp, det gick helt enkelt sämst. fick bli två meter i taget helt enkelt. efter en jävla massa lyftande testade vi att boxera ena soffänden på pakethållaren på min cykel, och sedan bära i andra änden, vilket gick lättare. det måste sett helt idiotiskt ut, och tungt, för efter ca 15 min av krångel kommer ett pensionärspar fram och erbjuder sin hjälp. de hade sett oss från sin lägenhet i huset mitt emot och tyckte bestämt "att det såg otroligt svårt ut". så med hjälp av cykeln och två gamlingar kom soffan äntligen in i hissen.. väl uppe på fjärde våningen fastande soffaset i hissen och då höll jag på att avlida. svettig, skittrött och aslack, och fortfarande med hjälp av gamlingarna + min närmaste granne som precis kommit hem, fick vi tillslut soffan att lossna från hissen och föste in den i lägenheten, tills den tillslut hamnade på vardagsrumsgolvet. detta tog oss sammanlagt två timmar.. helt slut la jag mig på mattan medan mamma åkte till Maxi och handlade mat osv. hade en mysig kväll framför tv:n och nu ligger jag i min säng, ska slänga ner nu! tagga till match imorgon, en självklarhet!

Kommentarer
Postat av: gabrijela

Hahaha tack för ett gott skratt Felle !

2011-09-03 @ 11:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0